Monteur zakt in gat met gloeiend heet water

Een monteur van de stadsverwarming is vrijdag gewond geraakt toen hij door het trottoir zakte in een gat met gloeiend heet water. De man was op een melding dat er stoom uit de stoep kwam, afgekomen. Toen hij ter plaatse was viel er een gat in de stoep en zakte hij er tot zijn middel in weg. Het water waar de man in terrecht kwam was ruim 80 graden celcius.

Buurtbewoners hebben het slachtoffer direct uit het hete water gehaald en hem onder de douche gezet. De man liep brandwonden op aan zijn onderlichaam. Hij mocht na behandeling in het ziekenhuis weer naar huis.

De oorzaak van het ongeval is waarschijnlijk een lek in een verwarmingsbuis. De lekkende verwarmingsbuis is door de brandweer afgesloten.